شاید اسم دستگاه اکسیژن ساز را شنیده باشید، اما آیا می دانید دقیقا چیست؟ آیا از خود می‌پرسید «یک دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می‌کند»؟ دستگاه های اکسیژن برای افرادی که سطح اکسیژن خون پایینی دارند تسکین می دهد. آنها قبلاً ماشین‌های حجیمی بودند که دریافت خدمات در خارج از خانه را برای افرادی که نیاز به اکسیژن درمانی داشتند دشوار می‌کرد. با این حال، مولد اکسیژن مدرن کوچکتر، سبک تر است و به طور خاص برای استفاده قابل حمل طراحی شده است. در این مقاله، ما در مورد یک دستگاه اکسیژن ساز و نحوه عملکرد آن صحبت خواهیم کرد. اگر پزشک شما به یک اکسیژن ساز توصیه کرده است یا فکر می کنید به آن نیاز دارید، می توانید آن را از یک تامین کننده اکسیژن پزشکی خریداری کنید.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟ این یک دستگاه پزشکی است که اکسیژن را به افراد مبتلا به اختلالاتی که بر تنفس آنها تأثیر می گذارد، می رساند. اگر درصد اکسیژن در خون فردی کمتر از حد طبیعی باشد، دستگاه اکسیژن ساز اکسیژن مورد نیاز را به او می‌دهد.

نحوه عملکرد یک دستگاه اکسیژن ساز نسبتاً ساده است. دستگاه هوا را به داخل می کشد و آن هوا از طریق یک کمپرسور حرکت می کند. هوای فشرده وارد سیستم فیلتر بستر غربالی می شود که دارای دو شاخک است. هنگامی که هوای فشرده به اولین بستر غربال می رود، نیتروژن حذف می شود در حالی که اکسیژن به مخزن وارد می شود. هنگامی که بستر اول با نیتروژن پر می شود، هوای فشرده به بستر غربال دوم منتقل می شود.

مقداری اکسیژن و نیتروژن اضافی از اولین بستر غربال به جو فرستاده می شود. هنگامی که بستر غربال دوم با نیتروژن پر می شود، این فرآیند به عقب برمی گردد. این جریان مداوم اکسیژن متمرکز را به مخزن تضمین می کند. اکسیژن از مخزن محصول خارج می شود و از لوله های پلاستیکی عبور می کند تا به کانول یا ماسک بینی برسد که به بیمار کمک می کند تا اکسیژن را به طور موثر جذب کند.